Tuesday, November 11, 2008

mimpi semalam...

Tuesday, November 4, 2008 at 9:44am
malam tadi, aku bermimpi lagi. tentang dia. Aku rindu sgt18785x kat dia walaupun hakikatnya aku tau aku perlu bagi ruang kat dia untuk menikmati hidupnya. Dia pun tak ingin aku gangggu hidupnya lagi. aku tau, tindakan ni memakan hati masing2 tapi aku perlu. lagi pun ada hati lain perlu dijaga. Sungguh, cinta ini membunuhku...

Malam tadi, aku bermimpi lagi. bukan tentang dia shaja. 2nd part mimpi aku (pas terjaga kul 4 pagi), tentang ex aku plak..isk....pastu dlm mimpi yg sama juga hati yg kini aku perlu jaga turut ada. Apa maksud mimpi2 nih?

Org kata..mimpi hanya lah mimpi..mainan tidur...

Namun, aku terus berfikir... Biarlah dulu! Ada byk keja aku kena buat nih....

4 comments:

kamal said...

Sahabat, barang yg pergi usah dikenang....fikir diri hang dulu sbb tuhan takkan mengubah nasih seseorang tu kalu org tu x mahu mengubahnya...

zakiesqandar said...

heheh..at last ada gak kwn rapat yg jumpa blog baru aku nih. tahniah la kamal since hang org terawal n so far hanya hang ja yg jumpa n komen kat blog aku nih...

per2 pun mekasih atas kata2 tu...so far aku dah makin ok...hopefully...

bak kata P.ramlee: barang yg lepas, hai jgn dikenang, kalau dikenang, meracun hati...

MISS NL said...

sejak sy mimpikan org yg sy syg,pastu sy cite kat kwn2.. dorang suh sy contact die.. tp.. sygnye sy tlambat.. die telah pun dimiliki.. so.. sy pun cuma memandang dr jauh.. mengiringi hidup die dgn doa agar die bahagia.. smoga sgala kekecewaan pupus dari hidup die.. ape pendapat sir?

zakiesqandar said...

Liana... sy selalu ckp pd diri sy sendiri, apa2 jua yg jadi dlm hidup sy ni, jgn sesekali ada rasa putus harap dgn rahmat Allah. Apa jua yg terjadi pasti ada hikmahnya. Mungkin Tuhan nak balas perbuatan silam kita ke, nak uji ker dsb...dan Dia berhak utk wat begitu cuma kita kena la kuatkan diri dan paling mudah, jgn tggalkan solat 5 waktu n berdoa kat dia, minta dan minta...mengadu...walau apa pun terjadi...teruskan meminta dan berusaha mencapai hasrat hidup kita dan setelah berusaha, serahkan bulat2 kat Allah, bertawakkal sbb kita tahu kita dah berusaha takat kita terdaya...takat limit yg kita ada...

Maka..berkenaan jejaka idaman awak tu...sabarlah. Apa yg awak wat tu adalah baik memandangkan awak berdoa yg terbaik utk hidup dia dan sy pasti, satu hari Allah akan balas kebaikan dan kesabaran awak & 'pulangkan' pd awak yg lebih baik dr si dia...

Liana...dlm sy memberi pdgn pd awak ni sebenarnya sy memberi pdgn dan 'pujukan' utk diri sendiri..................

tenanglah hatiku...moga si dia yg kali ini, sekarang ini adalah ratu terbaik utk dirimu...

amiinnnn....